07 February 2015

Mahasiswa Pembangkang mahu 'tumpang' popular Menteri Pertanian?

Letak  Jawatan: Gesaan NGO Mahasiswa Pro Pembangkang bersifat "populis" dan Tidak Sedar Diri

Fahmu kes diUM pun belum selesai lagi.


1.  Gesaan NGO dan Pro Mahasiswa yang menggesa YB Dato’ Sri Ismail Sabri Yaakob meletakkan jawatan sebagai menteri kabinet merupakan suara dari mahasiswa yang pro pembangkang.

2.  Ini berdasarkan 5 NGO yang menamakan sebagai GDM seperti  Pro Mahasiswa Universiti Malaya (PRO-M UM), Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Suara Rakyat Malaysia (Suaram), LENSA Anak Muda  Malaysia (Lensa) dan Anak Muda Harapan Malaysia (AMHM) adalah gerakan mahasiswa yang biasa terlibat dengan gerakan pembangkang di negara ini.



Safwan Anang, Fahmi dan Syukri Rajab- pengajian tak tamat tapi nak ajar orang lain.

3.  Nama-nama mantan mahasiswa yang pernah dikenakan tindakan tatatertib universiti atau pernah bermasalah di IPT menjadi pelopor semasa demo dan penghantaran memorandum itu. Nama-nama berikut bukan asing dalam gerakan mahasiswa pembangkang;

i)        Mohd Fahmi Zainol.- Jurucakap Gabungan Demi Malaysia, Bekas Presiden MPP UM 2013/2014. Digantung 2 semester kerana isu pidato Anwar dan rempuhan pintu pagar UM. Umum tahu Fahmi sedang menunggu kes rayuannya di UM.

ii)      Muhammad Safwan Anang. Bekas mahasiswa UM. Bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa (SMM). Sekarang mengemudi NGO Lensa milik gerakan pembangkang.Terbaru dihukum penjara 10 bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini kerana memberi ucapan berbaur hasutan dalam ceramahnya, tahun lalu. Didapati bersalah terhadap pertuduhan itu mengikut Akta Hasutan 1948 dan memerintahkan tertuduh menjalani hukuman. Cuma menunggu mahkkamah rayuan

iii)       Ahmad Syukri Che Ab Razab -Bekas mahasiswa UMS. Diberhentikan kerana pencapaian akademik kurang memuaskan. Meneruskan pengajian di kolej universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) - mantan Pengerusi SMM, sekarang bekerja di SUARAM. SUARAM merupakan NGO pembangkang yang mendapat tajaan NED.

LENSA - NGO baru untuk pengaruhi anak muda.

4  Begitu juga NGO Lensa yang baru ditubuhkan dibawah projek myConstitution disokong oleh DAP dibawah Skim Sekolah Demokrasi "special force" bawah Safwan Anang. Belia/ mahasiswa Melayu kurang menyertai MYConstitution kerana lebih diminati belia Cina & India. Maka ditubuhlah LENSA (Sekolah Hak Asasi & Demokrasi. Modus Operandi & Modul sama dengan MYConstitution. Mendapat sokongan padu Bar Council dan DAP. Lensa telah membuat bengkel perlembagaan pada 5-7 Disember 2014 di Nurfarm Agro Hulu Langat. Bulan Disember dibentuk bulan Februari dah ada program di pintu pagar JPM.

Populis: Hilang popular nak "comeback"
5.  Daripada demo dan penghantaran memorandum gaya gimik pintu pagar itu, jelas mantan-mantan mahasiswa yang dulu pernah mencetuskan masalah di IPT masing-masing melakukan "comeback" untuk mempopularkan mereka. Mereka mencari jalan ‘shut cut’ untuk menumpang isu pada kenyataan Dato' Sri Ismail Sabri  yang diputar belitkan oleh puak DAP yang sejak dahulu rasis.



6.  Gesaan kumpulan NGO mahasiswa yang menggesa menteri meletak jawatan adalah sesuatu yang tidak wajar dan tidak matang. Ini kerana menteri yang berkenaan YB Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob telah mengemukakan penjelasannya sejajar dengan penjelasan kabinet oleh YAB Perdana Menteri. Bahawa iaitu penurunan harga barang bukan isu rasis. Oleh yang demikian isu ini telah selesai dan tidak berbangkit lagi. 

7. Malah mereka menghantar memorandum dan membuat bantahan ditempat yang salah. Sepatutnya segala aduan dihantar sendiri ke pejabat Menteri atau Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani bukan di halaman JPM. Di sini jelas menunjukkan betapa sikap NGO GDM ini sebagai tindakan populis. Mereka lupa siapa diri mereka yang sedang dalam keadaan bermasalah.


mana teguran GDM? Jangan ikut "tuan" sahaja

8. Dimana mereka ketika Eric Paulsen LLM menghina khutbah jumaat?, Atau penghinaan keganasan Lahad Datu oleh Teressa Kok dan Tian Chua, dimana mereka? Apakah kerana tuan mereka maka mereka tak mahu mengkritik?


9. Mahasiswa di negara ini tidak perlu dilibatkan oleh sekelompok 15 % yang memprotes ini. Ia tidak menggambarkan suara majority mahasiswa. Mereka yang terlibat pun tidak menamatkan pengajian lagi. Ijazah pun tiada lagi hendak mengajar orang lain. Berjuang untuk diri sendiri dululah


2 comments:

  1. ....


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    (( UMNO Penjara Anak Muda )) - Anak Muda Sangat Marah Dan Berdendam Dengan UMNO...

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Gambar Dan Video Anwar 'Diseksa' Di Penjara Akan Diedar Dan Diprotes Habis-Habisan!!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Rakyat Malaysia Sokong Azmin Jadi PM...Tolak Parti PENJARA UMNO

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<

    ReplyDelete
  2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete