05 December 2014

TERUS SEMANGKIT: UPM KEKAL ASPIRASI dan UM KEKAL PRO-YEM


Semangkit untuk sahabat-sahabat Aspirasi

nota: 
Bahasa Tawau : ‪#‎Semangkit‬ yang membawa maksud 'semangat bangkit' berkobar-kobar untuk melakukan sesuatu.


A
Kepada sahabat-sahabat jentera PRK UM. Jangan kecewa atas kekalahan Penggerak Mahasiswa semalam. Anda cuma belum menang lagi. Kalah tetap kalah, kita akui dan terima berlapang dada. Kita tidak diajar kalah maka protes dan demonstrasi atau membuat replika "mayat". Akur kepada keputusan demokrasi. Bersyukurlah setidaknya dapat 16 kerusi ada peningkatan 2 kerusi berbanding tahun lalu 14 kerusi sahaja. Terus bekerja keras.


B
Cuba lagi tahun hadapan. Kita pun menjangka bahawa UIAM, UKM dan UM akan kalah. Tapi prestasi diluar jangka seperti di UKM ( 14-1-15) peningkatan 10 kerusi. Malah UIA ( 10-13) dan UM (16-21-2-1). Ada kekurangan dan kelemahan tetapi ada usaha mengubahnya. UM harus kembali kepada semangat aspirasi tahun 2004-2008. UKM dengan semangat 2003 - 2010nya.


C
Aspirasi bukanlah sebuah badan atau pertubuhan berstruktur. Tiada ketua formal yang mentadbirnya. Ia wujud di setiap IPT atas roh perjuangan Aspirasi dengan pelbagai nama. Semangat perjuangannya wujud seawal tahun 1999. Berdepan dengan kumpulan "baiah" sejak 1980an-1990an, reformasi, Anwarisme dan kini atas kulit Pro M.


D
Jadi jangan bersedih. Hampir semua IPT aspirasi memenanginya. Memahami AUKU 1971 pindaan 2009 dan pindaan 2012 adalah lebih penting. Memanfaatkan platform yang pelbagai, bekerjasama dengan Menteri Mentor dan mengukuhkan rangkaian alumni aktivis sejak 1999-2014. Kerana kekuatan yang anda ada ialah roh perjuangan aspirasi yang tak pernah padam!


Pilihanraya Kampus 2014/2015

Keputusan Rasmi PRK Universiti Putra Malaysia (UPM) 2014/2015

Jumlah Kerusi : 45 Kerusi

Mahasiswa Putra (Aspirasi) : 28 Kerusi
Pro-M : 15 Kerusi
Siswa Penggerak Uni (Bebas) : 2 Kerusi

Mahasiswa Putra (MP - ProAspirasi) menang PRK UPM 2014/2015 & membentuk Kepimpinan MPP PUTRA 2014/2015.

#UPM: Aspirasi Menang




KEPUTUSAN PENUH PILIHANRAYA KAMPUS UNIVERSITI MALAYA SESI 2014/2015

(UMUM)
ZON A1:
MOHAMAD AMMAR ATAN (PRO-M)
SITI FATIMAH ZAHRA TUBE (PRO-M)

ZON A2:
AHMAD SYAMIM BIN ANUAR (PRO-M)
PENINA CRYSTAL ANAK PHILIP (PENGGERAK)

ZON S1:
PHAKORN KIONG (PRO-M)
MOHD IZHAR ISHAK (PENGGERAK)

ZON S2:
NIK MUHAMMAD FARHAN HAKIM NIK BADRUL ALAM (PRO-M)
MOHD FARIDZUAN KARIM (PENGGERAK)

(FAKULTI) AKADEMI PENGAJIAN ISLAM:
MOHD ERFAN RAZIQ AHMAD MOHNI (PRO-M)
WAN NUR SYAMIMI WAN SAJIRI (PRO-M)
*MENANG TANPA BERTANDING

FAKULTI PERGIGIAN:
ABDUL AZIM ABDUL RAZAK (PRO-M)
HONG JIN YANG (PENGGERAK)
*MENANG TANPA BERTANDING

FAKULTI SASTERA DAN SAINS SOSIAL:
AARON DENISON A/L DEIVASAGAYAM (BEBAS)
DANNY SIM YONG SENG (PRO-M)

FAKULTI ALAM BINA:
MOHD HAKIM ROSLAN (PENGGERAK)
THAM KUEN WEI (PENGGERAK)

FAKULTI EKONOMI & PENTADBIRAN:
CHANG HOAY YUEN (PRO-M)
AHMAD HERMAN RODZI (PENGGERAK)

AKADEMI PENGAJIAN MELAYU:
MOHD AMIRU MAT YUSOFF (PRO-M)
SITI NURSYUHADA MOHD YUSOF (PRO-M)

FAKULTI PERNIAGAAN PERAKAUNAN:
LOO ADRIAN (PRO-M)
SITI KHATIJAH AZMAN (PRO-M)

FAKULTI UNDANG-UNDANG:
KAMARIAH RAHMAH MOHD NAZARI (BEBAS)
KALAIVANAAN A/L MURTY (PROGRESIF)

FAKULTI PENDIDIKAN:
NURUL AMIRAH MOHD AZIZUL (PENGGERAK)
AQMAL AFIQ SHAMSUL BAHRI (PENGGERAK)

PUSAT KEBUDAYAAN:
TONG YAW WEI (PENGGERAK)
WAN HAZIQ FADHULLAH WAN RAZALI (PENGGERAK)

FAKULTI BAHASA DAN LINGUISTIK:
ANIS SYAFIQAH MD YUSOF (PRO-M)
UKA VANAJA A/P SUBRAMANIAM (PRO-M)

FAKULTI PERUBATAN:
MOHD AMIR AZEEM MOHD NASIR (PRO-M)
EDWIN KHOO YI WAY (PRO-M)

FAKULTI KEJURUTERAAN:
TEH WEI LOON (PRO-M)
SOO WEI YUAN (PRO-M)

FAKULTI SAINS:
MOHAMAD ARIFF AZWAL SOHAIMI (PENGGERAK)
FANITSYARA A/P KAM PHON (PENGGERAK)

FAKULTI SAINS KOMPUTER & TEKNOLOGI MAKLUMAT:
KHALIL GIBRAN VON (PRO-M)
GOH ZHAOU YANG (PENGGERAK)

PUSAT SUKAN:
YOFERONIKA PAULUS (PENGGERAK)
MUHAMMAD FARIZ MAMAT (PENGGERAK)

KESELURUHAN:

PRO-M
UMUM: 5
FAKULTI: 16
JUMLAH: 21 KERUSI


PENGGERAK
UMUM: 3
FAKULTI: 13
JUMLAH: 16 KERUSI

PROGRESIF: 1 KERUSI

BEBAS: 2 KERUSI

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete