03 February 2014

CINA DAP KAFIR HARBI PERTIKAI KHUTBAH JUMAAT


Berpuluh tahun sebagai ahli Parlimen DAP si Kiat Siang memilih untuk mempertikaikan khutbah jumaat ada tahun 2014. Mungkin beliau berfikir pada zaman sekaranglah sesuai untuk mempertikaikan semua urusan hal agama dan budaya orang Melayu di negara ini. Si mamat Kit Siang ini yang tidak faham Al Quran semudahnya mempertikaikan khutbah jumaat dan ayat Al Quran Surah Al Baqarah ayat 120.

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu."

Apa hak Kit Siang mencampuri urusan agama Islam? Jika beliau tidak memahami ayat 120 itu sepatutnya beliau bertanya kepada para pemimpin PAS atau PR yang mengetahuinya. 

Apakah pula reaksi ulamak PAS? apakah kali ini mereka membiarkan sahaja untuk meneruskan rasa hormat tahaluf siyasi PAS? 

Dasar kafir harbi. mana mereka peduli. 



No comments:

Post a Comment