22 March 2013

Papa Gomo vs Anwar : Saman 100 juta Siapa Untung?




Papa Gomo vs Anwar : Saman 100 juta siapa untung?

1. Mari kita menyorot isu-isu dalam politik semasa negara kita hari ini. Episod saman terbaru 100 juta Anwar Ibrahim terhadap Papa Gomo nampaknya hangat diperkatakan.

2. Saman 100 juta bagi Anwar Ibrahim bukanlah perkara baru. Pada zaman Tun Mahathir pun Anwar menyaman 100 juta. Khairy Jamaludin pun pernah di saman 100 juta. Begitu juga bekas sahabat baik beliau Nalla Karuppan. 100 juta adalah perkara biasa. Apa yang hairan 100 juta?

3. Agak-agak siapa menang saman ini? Bagi Papa Gomo nampak beliau tidak sedikit pun merasa gentar dengan saman tersebut. Malahan Papa Gomo menyambutnya dengan memohon maaf secara terbuka dan enggan menarik balik tuduhan dan membuat provokasi semula kepada Anwar Ibrahim. Antara kenyataan Papa Gomo;

“Salam sejahtera kepada Dato Sri Anwar Bin Ibrahim Ketua Umum Pakatan Rakyat. Saya dengan ini memohon maaf diatas ketelanjuran saya yang menyebarkan gambar gambar berbentuk separa lucah kepada rakyat. Saya benar benar memohon maaf diatas kebiadapan saya ini yang mencerca Dato Sri dan melabelkan Dato Sri sebagai pengamal Homoseksual.”

“Dengan permohonaan Maaf ini saya harap agar Dato Sri dapat balik menarik saman RM 100 juta yang difailkan keatas saya kerana saya orang susah, tidak ada duit sebanyak itu untuk membayar saman Dato Sri. Lagipun saya terpaksa menanggung 5 orang adik adik saya yang masih lagi bersekolah manakala ibu saya tidak sihat dan bapa saya pula tidak berkerja.”

Apa sekalipun Dato Sri, saya juga dengan ini memberikan amaran buat Dato Sri untuk menarik balik saman tersebut dalam masa 48 Jam kerana jika Dato Sri tidak menarik balik saman tersebut serta membuat permohonan Maaf kepada saya maka saya dengan ini tidak akan teragak agak untuk mendedahkan lebih banyak paparan video Homoseksual Dato Sri untuk tatapan rakyat.

4. Dalam erti kata “samanlah” dan Papa Gomo akan mendedahkan lagi video dalam simpanannya. Nampaknya Papa Gomo mempunyai “ Kad-kad Magik” mencabar Anwar.

5. Mengapa agaknya Anwar Ibrahim memilih menyaman Papa Gomo? Apakah kerana pengaruh dan kesan blognya? Jika selama ini Anwar menyaman orang –orang yang mampu membayar samannya kini seorang blogger di saman.

6. Mesej yang lebih utama ialah Anwar memberi pengiktirafan kepada blogger seperti Papa Gomo sebagai seterunya.Tentulah ini memberi keuntungan publisiti pada Papa Gomo sebagaimana penantiannya untuk disaman Anwar selama ini.  Anwar vs blogger Papa Gomo tentu satu perbicaraan mahkamah yang dinanti-nantikan.

7. Di pihak Anwar Ibrahim pula tidak menyaman Papa Gomo mungkin memberi tanggapan umum kenapa Anwar biarkan Papa Gomo menyerangnya? Apakah dengan hanya “ignore” maka pendedahan Papa Gomo akan tenggelam begitu sahaja? Tapi nampaknya “ignore” kali ini bukan seperti biasa.

8. Apakah dengan menyaman, maka Papa Gomo akan takut dan senyap? Dan rakyat melihat tindak balas ini sebagai serangan balas Anwar Ibrahim yang memfitnahnya? Anwar Ibrahim tiada pilihan. Saman adalah reaksi yang mungkin boleh menyelamatkannya.

9. Sebaliknya Papa Gomo menantinya dengan maaf dan menyerang balas. Laksana seorang Jeneral dalam peperangan Papa Gomo mengatur strateginya satu persatu.



10. Ditengah-tengah isu Keselamatan Lahad Datu Sabah yang dipergunakan sepenuhnya oleh pembangkang, bapa saiful yang berpaling tadah kepada anaknya,PRU ke 13 yang semakin hampir, pendedahan Papa Gomo akhirnya “mengalihkan pandangan rakyat terhadap isu-isu semasa yang dibangkitkan oleh pembangkang” sekarang.

11. Tidakkah saman Anwar Ibrahim ini kepada Papa Gomo ini seperti menjerat diri sendiri? Apakah Anwar akan meneruskan saman melalui peguam-peguam saman 100 jutanya sebagaimana kata-katanya Saya serahkan perkara itu kepada peguam saya untuk uruskannya,".

Seperti kata Papa Gomo lagi;

“Saya cuma link blog Rajagoyang pada blog saya tapi sendiri tidak kenal siapa orangnya yang kendali blog berkenaan,” “Apapun lawan tetap lawan. Saya memang sudah lama tunggu saman dari Anwar.Lama sangat kata nak saman tapi baru hari ini saman sekalipun saya bukan blogger Rajagoyang,” tegasnya.( Agendadaily).

Papagomo mempersoalkan kenapa Anwar sampai hari ini tidak berani saman Datuk Shahzryl Eskay Abdullah yang mendedahkan isu dakwaan video seks dengan China Doll yang disahkan 99.9 peratus tulin oleh pakar luar negara.?


12. Apa lagi selepas ini?.................... Tan Sri Rahim Thamby Chik pun dah muncul untuk minta di saman. Jangan anti klimak Tan Sri. Nanti isu saman Papa Gomo 100 juta tenggelam pula.





1 comment:

  1. saman manyaman budaya yahudi, memang Anuar Siol memang dan sesat. Musuh negara No. 1 si mangkok sial ini Bapak Anwar Bin IBrahim aka BABI.

    ReplyDelete