09 April 2012

TAMAN CEMPAKA BANGI YANG INDAH!

Juga dapat meningkatkan pendapatan kepada peniaga
 yang menyediakan sewaan alatan permainan
Pada 7 April lalu saya membawa keluarga ke Taman Cempaka Bandar Baru Bangi semua taman yang kosnya dulu di tanggung oleh Jabatan Landskap Negara, Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Dua kali saya hadir majlis rasmi di taman berkenaan sempena Sambutan Hari Landskap Negara. 

Taman ini memang cantik. Boleh dikatakan setiap Sabtu atau Ahad saya mesti membawa keluarga ke taman ini untuk beriadah. Ternyata taman ini sangat dimanfaatkan melihat ramainya pengunjung ke taman ini. Seronok melihat anak-anak pelbagai kaum bermain di taman ini. Sememangnya semangat 1Malaysia terpancar di sini. Anak-anak Melayu,Cina, India, bumiputera Sabah, Sarawak malahan dari luar negara juga datang ke taman ini. Terima kasih kepada Kerajaan BN yang membina taman ini dan menyediakan juga peruntukan penyelenggaraannya.

Beriadah bersama keluarga. 

Rakyat bersama-sama menggunakan kemudahan awam
CUMANYA BEBERAPA YANG PERLU DI PERBAIKI

Hiasan atap berwarna hijau (melambangkan daun) telah hilang.  Mungkin belum ada peruntukan menyediakannya semula. Atau tidak perlu pada anggapan MPKj?

Sikap pengunjung yang tidak bertanggungjawab membuang sampah.  Penyelenggara taman kena tengok juga. Nanti ada persepi kita tak jaga taman pula

Lihatlah sampah yang terapung. Kenapa? sikap siapa? atau memang dah tiada skop kerja memungut sampah di tasik ini?

Nota:

Teringat dengan berita dalam Sinar Harian mengenai Taman Cempaka ini yang dulunya kurang diselenggara. Terdapat permainannya yang rosak. Kini semuanya baru-baru belaka. Terima kasih sahabat di Sinar Harian yang peka dan sayangkan taman ini. Jika dulu Sinar Harian menyiarkannya. Kini saya pula. 

1 comment:

  1. bangla pun main bola kat sana. sesekali nampak mcm negara bangla pula bila orang tempatan tak mau main bola...he..he

    ReplyDelete