24 August 2010

Antara Keikhlasan atau mengampu?

Pada 22 Ogos 2010, Zakaria Ahmad (Khatib Masjid Kubang Buaya Bagan) mengakui mendoakan nama Guan Eng dalam khutbah solat Jumaat dalam Sinar Harian. sebelum ini pelbagai pihak mengatakan semua ini fitnah. Baguslah jika ada pengakuan sendiri. Tidaklah lagi bertanda tanya.

Benarkah begitu ikhlas doa tuan khatib ini sehingga YDPA atau TYT tidak perlu disebut dalam doanya? susah sangat ke nak sebut nama pemimpin utama negara? hanya perlu nak sebut nama 'itu'. dah dua tahun nampaknya berdoa untuk nama 'itu'.

Dalam politik nampaknya mengampu pun boleh buat di dalam masjid. Mungkin lepas ni boleh naik pangkat. Kata tuan khatib "Saya doakan Guan Eng diberi hidayah peluk Islam"

Mudah-mudahan. Kan Guan Eng kononnya gunakan pentadbiran Islam dalam pemerintahannya. mungkin selepas ini lebih baik lagi mentadbir berbanding Negeri Kelantan.

1 comment:

  1. Tengok muka die ni macam budak tak cerdik saja. Patut le buat kerja bodoh...

    ReplyDelete